სამშაბათი, ივნისი 10, 2025
American Airlines-ის რეისებზე ზედიზედ მომხდარმა ტურბულენტობამ ეკიპაჟის სამი წევრი დაშავა, რამაც ავიაინდუსტრია შეარყია და ფრენის დროს უსაფრთხოების შესახებ სასწრაფო კითხვებს ბადებს. ეს არ არის იზოლირებული დაბრკოლებები - ეს ზედიზედ განმეორებადი სიგნალებია. როდესაც American Airlines მოულოდნელი ტურბულენტობის კრიზისის წინაშე დგას, როგორც მგზავრების, ასევე ეკიპაჟის უსაფრთხოება ცენტრალურ ადგილს იკავებს.
ამასობაში, სამი ბორტგამცილებელი ჰაერში სერიოზული ბიძგების შემდეგ გამოჯანმრთელებას ცდილობს და მგზავრები ფიქრობენ - შეიძლება ეს მათ შემდეგ რეისზეც მოხდეს? ცა შეიძლება მოწმენდილი ჩანდეს, მაგრამ მათში არსებული ვითარება სულ უფრო და უფრო არაპროგნოზირებადი ხდება. ფრენის დროს უსაფრთხოების საკითხი ახლა ყურადღების ცენტრშია, ამიტომ ზედიზედ მომხდარი ინციდენტები უბრალოდ ტურბულენტობაზე მეტია - ისინი სიგნალებია.
სასწრაფო კითხვები. კითხვები თვითმფრინავებზე სწრაფად დაფრინავს: ნამდვილად მზად არიან თუ არა ავიაკომპანიები? უსაფრთხოების პროტოკოლები ადევნებენ თუ არა თვალყურს კლიმატის ცვლილებებს?
„ამერიკის ავიახაზებმა“ ახლა პასუხი უნდა გასცენ, რადგან ინდუსტრია შედეგებისთვის ემზადება. რა მოხდა სინამდვილეში იქ? აი, სრული ისტორია, რომელიც ამ შერყეული სალონების მიღმა ვითარდება.
ტურბულენტობა კვლავ ყურადღების ცენტრშია — ამჯერად ძლიერად. მოვლენების მოულოდნელი თანმიმდევრობით, American Airlines-ის ორ რეისს ჰაერში ძლიერი ტურბულენტობა შეექმნა, რის შედეგადაც... სამი ბორტგამცილებელი დაშავდა და ორივე თვითმფრინავი დროებით მიწაზე დააწვინეს. ინციდენტებმა, რომლებმაც გავლენა მოახდინა დალას/ფორტ უორზის (DFW) და ფილადელფიის (PHL) მიმართულებით რეისებზე, ხელახლა გააღვივა დისკუსიები ეკიპაჟის უსაფრთხოების, მგზავრების უსაფრთხოებისა და ავიაკომპანიების მზადყოფნის შესახებ სულ უფრო არასტაბილური ცაში.
მაშინ, როდესაც ავიაციის ინდუსტრია ზაფხულის მოგზაურობების მკვეთრი ზრდისთვის ემზადება, ეს ზედიზედ მომხდარი მოვლენები უფრო კრიტიკულ დროს ვერ მოხდებოდა.
პირველი ინციდენტი მოხდა ფრენა AA37, Boeing 777-200, რომელიც მიფრინავდა მადრიდის ბარაჯასი (MAD) to დალასი/ფორტ უორტი (DFW)38,000 ფუტის სიმაღლეზე ნავით მოგზაურობისას მემფისი (MEM), თვითმფრინავი ძლიერად შეირყა ძლიერ ტურბულენტობამ.
ორი ბორტგამცილებელი დაშავდა შეფერხების დროს, რამაც გამოიწვია ფრენის დროს დაუყოვნებლივი რეაგირება და საგანგებო პროტოკოლების გატარება. ჰაერში ქაოსის მიუხედავად, თვითმფრინავმა დაასრულა ფრენა და უსაფრთხოდ დაეშვა დალასში დაახლოებით 2 საათისა და 10 წუთის შემდეგ.
დაშვების შემდეგ თვითმფრინავი თითქმის მთელი დღე მიწაზე იყო დაწოლილი. 20 საათი რადგან უსაფრთხოების შემოწმებები ჩატარდა, რაც ასახავდა ავიაკომპანიების ოპერაციებში მზარდ სიფრთხილეს ტურბულენტობასთან დაკავშირებული მოვლენების შემდეგ.
სულ რაღაც რამდენიმე საათის შემდეგ, American Airlines-ის მეორე თვითმფრინავი... Airbus A319-100 ასრულებდა AA2561 რეისს— კიდევ ერთი ტურბულენტობის ეპიზოდი შეექმნა. ამჯერად, რეისი მარშრუტს ასრულებდა Houston Intercontinental (IAH) to ფილადელფიის საერთაშორისო აეროპორტი (PHL).
ეკიპაჟის ერთმა წევრმა ფრენის შუაში მიიღო დაზიანებები. თუმცა, თვითმფრინავმა ფრენის დასრულება და შემდგომი გართულებების გარეშე დაშვება შეძლო. ის PHL-ის აეროპორტში რამდენიმე ხნის განმავლობაში დარჩა. 5.5 საათი სანამ ხელახლა არ გაიცემა მომსახურების ნებართვა.
მიუხედავად იმისა, რომ ორივე რეისი უსაფრთხოდ დაეშვა, ამ მოვლენების დრომ და მსგავსებამ ინდუსტრიულ წრეებში განგაშის ზარები გამოიწვია.
ტურბულენტობასთან დაკავშირებული დაზიანებები, განსაკუთრებით ბორტგამცილებლებს შორის, იშვიათი არ არის. თუმცა, ასეთი მოვლენების სიხშირე და ინტენსივობა იზრდებაკლიმატის ცვლილება, რეაქტიული ნაკადების არასტაბილურობა და გლობალური საჰაერო მოძრაობის ზრდა ხელს უწყობს ფრენის გარემოს უფრო არასტაბილურობას.
ტურბულენტობის დროს ხშირად ყველაზე დაუცველები არიან ეკიპაჟები, რადგან ისინი სალონში მობილურები რჩებიან მგზავრების მომსახურების უზრუნველსაყოფად. ეს უკანასკნელი ინციდენტები ხაზს უსვამს, თუ როგორ შეიძლება ტურბულენტობამ გამოიწვიოს... სერიოზული პროფესიული საფრთხეები, თუნდაც თანამედროვე თვითმფრინავებზე, რომლებსაც რეალურ დროში ამინდის თვალყურის დევნება აქვთ.
გარდა ამისა, ფედერალურმა საავიაციო სამსახურმა (FAA) ოფიციალურად დააფიქსირა ორივე შემთხვევა, რათა უზრუნველყოს, რომ ეს მოვლენები გაანალიზდეს საჰაერო სივრცის პოტენციური ნიმუშების, რეაქტიული ნაკადის ქცევისა და აღჭურვილობის მდგრადობის თვალსაზრისით.
ორივე ჩართული თვითმფრინავი დროებით გამოეთიშა ექსპლუატაციიდან, რაც American Airlines-ის სიფრთხილის ზომების სიგნალია. 20 საათიანი დაჯდომა დალასში მდე 5.5 საათი ფილადელფიაში შეიძლება რუტინულად მოგეჩვენოთ, მაგრამ ეს გრაფიკის დარღვევას, ფრენების მარშრუტის შეცვლას და ოპერაციული ხარჯების ზრდას იწვევს.
ავიაკომპანიები ახლა ორმაგი ზეწოლის წინაშე დგანან: ეკიპაჟის უსაფრთხოების უზრუნველყოფა დროული შესრულების შენარჩუნებისასპანდემიის შემდგომი პერიოდის განმავლობაში, სულ უფრო მეტი მარშრუტის განახლებასთან და შორ მანძილზე ფრენების ზრდასთან ერთად, ტურბულენტობასთან დაკავშირებული შეფერხებები ახალ ლოგისტიკურ და სადაზღვევო რისკებს წარმოშობს.
მგზავრებისთვის ჰაერში ტურბულენტობა ერთ-ერთი მთავარი შიშია, რომელიც ხშირად ძრავის გაუმართაობისა და პილოტის შეცდომის შემდეგ მოდის. ის ფაქტი, რომ ორივე თვითმფრინავი უსაფრთხოდ დაეშვა, ეკიპაჟის პროფესიონალიზმისა და თვითმფრინავის მდგრადობის დასტურია.
თუმცა, დაზიანებების შესახებ ცნობებმა — მგზავრებისთვის ზიანის მიყენების გარეშეც კი — შეიძლება შეარყიოს მგზავრების თავდაჯერებულობა, განსაკუთრებით იმ შემთხვევაში, თუ ისინი შეშფოთებულები არიან ან პირველად მოგზაურობენ საერთაშორისო რეისებზე.
American Airlines-მა, ბევრი მსხვილი გადამზიდავის მსგავსად, ახლა ვიწრო ხაზი უნდა გაიაროს: დაამშვიდოს მგზავრები, გამოიკვლიოს მიზეზები და გააძლიეროს შიდა უსაფრთხოების პროცედურები.
ავიაციის ინდუსტრია გზაჯვარედინზეა. კლიმატის ცვალებადობა ზრდის ტურბულენტობის ზონებს ავიაკომპანიების განრიგის გამკაცრებისა და დატვირთვის გამო, საავიაციო ხელისუფლებამ და გადამზიდავებმა ხელახლა უნდა შეაფასონ ტურბულენტობის თვალთვალის ტექნოლოგია, ეკიპაჟის წვრთნა და უსაფრთხოების ღვედების შესახებ რეკომენდაციები.
ზოგიერთი ექსპერტი ფრენის დაგეგმვის ალგორითმების გადახედვას გვთავაზობს ცნობილი ტურბულენტობის დერეფნების თავიდან ასაცილებლად. სხვები კი საჰაერო მოძრაობის კონტროლის სისტემებში ტურბულენტობის პროგნოზირების უფრო საიმედო ინტეგრაციას მოითხოვენ.
გარდა ამისა, ავიაკომპანიებს შესაძლოა ეკიპაჟის უსაფრთხოების პროტოკოლების გადახედვა დასჭირდეთ, მათ შორის, ბორტგამცილებლებისთვის უსაფრთხოების ღვედის სავალდებულო გამოყენება, როდესაც ისინი არ მსახურობენ ან გაფრთხილების პერიოდებში.
აშშ-ის ორ მთავარ აეროპორტთან - DFW-თან და PHL-თან დაკავშირებული ინციდენტების გამო, აეროპორტის ოპერატორებიც ერთვებიან საუბარში. ჰაერში ტურბულენტობის მიუხედავად, მისი შედეგები მკვეთრად ვლინდება: მოულოდნელი დაგვიანებები, საგანგებო სიტუაციებზე რეაგირების კოორდინაცია და ფრენების შეფერხება.
ფედერალური საავიაციო სამსახური (FAA) აგრძელებს ასეთი მოვლენების მჭიდრო მონიტორინგს, თვითმფრინავის სენსორებიდან და პილოტების ანგარიშებიდან მიღებული მონაცემების გამოყენებით, ტურბულენტობის რუკებისა და ფრენის დროს შეტყობინებების გასაუმჯობესებლად. American Airlines-ის ეს ორი შემთხვევა, სავარაუდოდ, უფრო ფართო უსაფრთხოების შეფასებებს დაემატება.
ორი ფრენის განმავლობაში სამი ბორტგამცილებლის დაზიანება უბრალოდ დამთხვევა არ არის - ეს სიგნალია. ავიაციის სამყარომ უნდა აღიაროს ეს. ფრენის დროს ტურბულენტობის მზარდი რისკი და სწრაფად იმოქმედეთ მის შესამსუბუქებლად.
მოგზაურებს სჭირდებათ გარანტია. ეკიპაჟებს - დაცვა. ავიაკომპანიებს - უფრო ჭკვიანი სისტემები. და უპირველეს ყოვლისა, ინდუსტრიას სჭირდება ერთიანი მიდგომა, რათა ფრენა არა მხოლოდ უფრო სწრაფი და დაკავშირებული იყოს, არამედ უფრო უსაფრთხო და სტაბილურიც.
რეკლამა
Tags: საჰაერო მოგზაურობის შეფერხება, Airbus A319, ავიაკომპანიის ოპერაციები, ავიაკომპანიის უსაფრთხოების პროტოკოლი, American Airlines, ბოინგ 777, ეკიპაჟის დაზიანება, დალას / ფორტ ღირს, dfw აეროპორტი, FAA, ფრენის უსაფრთხოება, Houston, Madrid, Memphis, Philadelphia, PHL აეროპორტი, ტურბულენტობის დაზიანება, აშშ ავიაცია
შაბათი, ივნისი 21, 2025
შაბათი, ივნისი 21, 2025
შაბათი, ივნისი 21, 2025
შაბათი, ივნისი 21, 2025
პარასკევი, ივნისი 29, 2013
პარასკევი, ივნისი 29, 2013